Adoptieplan.

Stinkdieren waarvan het aannemelijk is dat ze lang in de opvang zullen verblijven, dat zijn bijvoorbeeld stinkdieren met een chronische medische aandoening of stinkdieren met een wat lastiger karakter, worden opgenomen in het Adoptieplan. Het Adoptieplan biedt mensen de gelegenheid een stinkdier financiŽel te adopteren. Adoptie op afstand dus. Geen slaaphokken en kattebakken verschonen, voeren en bezoekjes aan de dierenarts maar wel de opvang en de stinkdieren steunen!

Op deze manier draagt men een belangrijk steentje bij.

Adopteer een opvangdier en... In ruil voor uw adoptiebijdrage houdt Stichting Het Stinkdier u regelmatig per e-mail op de hoogte van het wel en wee van "uw" adoptiestinkdier. Na de eerste betaling ontvangt u een Adoptiecertificaat met daarop een korte geschiedenis over uw stinkdier. Tenzij u het niet op prijs stelt, wordt op de internetsite van de stichting bij het betreffende adoptiestinkdier vermeld dat u het dier financieel ondersteunt, op weg naar een betere toekomst.

De procedure;

Allereerst kijkt u welk stinkdier u zou willen steunen. Vervolgens stuurt u een e-mail naar info@stichtinghetstinkdier.nl onder vermelding van Adoptieplan en de naam van het stinkdier. U kunt uw bijdrage o.v.v Adoptieplan en de naam van het stinkdier op bankrekening NL36 INGB 0005 9896 07 t.n.v Stichting Het Stinkdier storten.

Nog te adopteren:

Stinky is gekocht bij een handelaar met korting omdat "schoonheidsfoutjes" had... Hij mist een teen, zijn oren en heeft een reconstuctieve operatie moeten ondergaan aan zijn kaak. Zijn vorige baasjes moesten afstand doen omdat ze onverwacht een baby kregen en er geen extra kamer beschikbaar was om tot baby kamer gemaakt te worden.
Vincent is een zwart klassiek stinkdier mannetje. Hij is op straat gevonden en duurde bijna een week voordat hij gevangen kon worden. Hij heeft een oud litteken achter op zijn hoofd en mist een oortje. Hij zat boordevol wormen maar een wormenkuur heeft dat probleem verholpen.

Flynn is een prachtig smoke-kleurig dametje. Ze is bijzonder lief en aanhankelijk. Flynn blijft in de opvang zodat ze af en toe mee kan om voorlichting te geven. De andere opvangers zijn daar niet zo geschikt voor.

Moby is een mannelijk champagne kleurig silverback stinkdiertje. Hij is geboren op 1 juli 2009. Hij kan overweg met andere stinkdieren maar heeft wel wat tijd nodig om te wennen. Een echte knuffel zal hij nooit worden en schiet bij de geringste beweging weg. Moby is graag in de buitenlucht.

Gadopteerd!

Nymph is geboren in 2011. Ze is gevonden in een bosrijke omgeving en zat vol teken. Hierdoor heeft ze Lymeziekte opgelopen en was haar achterhand verlamd. Maar door behandeling met antibiotica, ontstekingsremmers en fysiotherapie gaat het al veel beter met haar. Nymph is een prachtig niet-ontklierd bruin chipped stinkdiertje met een hele volle lange staart. Het is onbegrijpelijk dat iemand haar zo aan haar lot heeft kunnen overlaten.

Haar adoptieouders zijn R & Y van Wattum & B.D Barends.

Kaylo woont al jaren in de opvang en wordt al flink wat jaren financieel gesteund door dezelfde adoptanten.

Zijn adoptieouders zijn Martijn en Gerreke.

Fang is in 2010 bij de stichting gebracht. Hij had een maagzweer en door het vele spugen zijn zijn tanden aangetast en heeft hij gevoelige darmen. Fang is een lief mannelijk classic zwart stinkdier. Naar schatting is hij in 2005 geboren. Fang zal niet worden herplaatst maar wel regelmatig mee gaan op voorlichtingsdagen.

Zijn adoptieouder is Dries.